Koniec roku zamyka pewne drzwi a my oczekujemy zmiana i informacji jak spawy będą się miały w roku kolejnym. Nie inaczej jest w przypadku platformy, którą używa większość osób zaglądających na tego bloga. Algorytm Instagrama to ciągle temat, który intryguje większość użytkowników i zastanawiamy się co się zmieni w Instagram w 2022 roku? Mój wpis na temat tego jak “współpracować” z algorytmem Instagrama niedługo się pojawi, ale w międzyczasie szef Instagrama – Adam Mosseri zrzucił na nas kolejną propagandową bombkę. Adam staje się moim ulubieńcem i bohaterem tego bloga.
Zanim mój wpis o algorytmie na 2022 rok się pojawi zachęcam do sprawdzenia wpisu z prawie przed roku, gdzie opisuję komu przychylny jest algorytm a komu nie. Niewiele się zmienia, tak naprawdę i pewne reguły gry pozostają takie same.
Wróćmy, jednak do Adama Mosseri i jego kolejnego postu z garścią informacji o kierunku w którym jego aplikacja zmierza. Najpierw zapraszam do obejrzenia jego film, który mi się wyświetlił na Twitterze. Poniżej moja ocena i wnioski z tego filmu a to, że zobaczyłem go na Twitterze jest pewnym znakiem, że coś się zmienia. Zapraszam.
? Wideo
Na wstępie Adam przypomina, że 2021 był rokiem przemian na Instagramie i te nie ustaną w roku kolejnym. Od razu zaznaczył, że cele rozwoju się nie zmieniają i Instagram nadal będzie stawiał na wideo. Mosseri wspomniał, jednak, że coś się zmieni. Mianowicie, parcie na wideo i reels będzie po prostu większe.
? Wiadomości
Kolejną zapowiedzią są zmiany w wiadomościach na Instagramie. Nie padają z ust Adama, żadne szczegóły, natomiast wie on, że porządek w tym narzędziu jest potrzebny. Tragiczny i żenujący często spam to rzecz, która zniechęca do korzystania z IG o czym pisałem tutaj: 7 rzeczy w Instagramie, które niszczą Instagrama.
Jeśli miałbym przypuszczać to marketingowcy Instagrama będą chcieli budować osobne narzędzie to komunikowania się o dużo większej funkcjonalności. Z lepszymi filtrami spamowymi, z połączeniami wideo dzięki którym będzie można organizować większe spotkania. Komunikatory wideo to, także spory kawałek tortu szczególnie te biznesowe. Instagram ma dobre podstawy aby spróbować trochę tego tortu zagarnąć. Może, nawet Instagram zaoferuje dodatkowe narzędzie dla twórców i marek komunikujących się za pośrednictwem Instagrama.
ℹ️ Przejrzystość
Adam Mosseri nie rozwija tego tematu zbyt mocno. Wiadomo, że brak przejrzystości to jest to co frustruje wielu twórców. Szukają, oni wpisów takich jak ten aby dowiedzieć się nieco o algorytmie rządzącym na Instagramie aby wiedzieć jak zagrać w tą grę. Inne platformy jak YouTube chętnie informują swoich twórców co jest dla nich najlepsze i jak mają działać. Myślę, że kolejny rok przyniesie sporo materiałów edukacyjnych od samego Instagrama i nie będzie już tylko niepotrzebnych tajemnic. Polecam, zatem obserwować konto Creators na Instagramie za pośrednictwem, którego IG przemycał już informacje o trendach a nawet o działaniu algorytmu. Dowiedzieliśmy się stamtąd m.in.: ile hashtagów dodawać pod swoimi postami. W ten sam sposób będziemy informowania przez Instagram w 2022 roku.
? Monetyzacja
Największą zmianą zapowiedzianą w filmie to monetyzacją, którą Instagram zamierz wprowadzić. Jest to dobra wiadomość, jednak nie znamy szczegółów tego narzędzia. Instagram jest daleko z tyłu jeśli chodzi o dawanie możliwości zarobienia kilku groszy dzięki ich platformie. Na pewno wielu twórców na Instagramie się cieszy ze zmiany, która nadchodzi ale radzę ostudzić zapał, przynajmniej na razie.
Adam wspomniał o możliwości monetyzacji dla twórców ale i marek i obawiam się, że wszystko pójdzie w kierunku rozwoju platformy sprzedażowej obecnej już na Instagramie. Zapowiedzi prawdziwej monetyzacji słyszeliśmy już w przeszłości od Adam i Marka Zuckerberga. Platforma sprzedażowa, jednak to jedyne co z tego wynikło. W końcu e-commerce to jeszcze większy kawałek tortu.
Podsumowanie
Wynik jest jednoznaczny: wideo. Jest to kolejny film zachęcający do publikowania filmów na IG. Wideo to jest to co skupia najwięcej sekund uwagi użytkowników, nawet tych, którzy się tak bronią i chcą aby Instagram został aplikacją “zdjęciową”. Nic tego nie zmieni. Ci, którzy chcą rozwijać konta i, żeby im “rosło” powinni zmienić format i nagrywać filmy. Jeśli jesteś fotografem to zdjęcia publikuj gdzie indziej a na IG publikuj wideo z sesji. Jeśli jesteś podróżnikiem to załóż bloga a na IG wrzucaj filmy z podróży. Nadal, jest to rozwiązanie mało skuteczne bo są inne platformy, które są korzystniejsze do publikacji filmów.
Obserwujcie zmiany na Instagramie i próbujcie różnych metod i sprawdzajcie co działa a co nie. Zajrzyjcie, też na mojego Insta bo aplikacja mimo, że leci w dół do jest jeszcze daleko od upadku. Z taką ilością użytkowników, Instagram to nadal najlepsze narzędzie do komunikacji w 2022 roku i obserwowania swoich znajomych czy szukania inspiracji.
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.