jak sprawdzić kto przestał mnie obserwować na instagramie, algorytm instagram triki tik tok tiktok reels rolki

Ile dodawać hashtagów na Instagramie? Nowe wytyczne od IG!

Na pytanie ile dodawać hashtagów na Instagramie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Sama aplikacja umożliwia dodanie ich w ilości trzydziestu. Przez wiele lat powstało wiele teorii na temat ile ich umieszczać po postami a były one różnie. Z jednej strony, jeżeli jest możliwość dodania trzydziestu hashtagów to czemu miałoby być korzystniej dodawać określoną ich ilość mniejszą od trzydziestu. Z drugiej strony, jednak wielu użytkowników donosiło aby to tagi w ilości dziewięciu dawały najlepszy efekt, jeśli chodzi o zasięgi. Dodam, że najlepsza ilość tagów była różna według różnych teorii. Jedni dodają ich więcej inni mniej. Różny jest, także sposób ich prezentowania. Jedni oddzielają je starannie i układają w kolumnę podczas, gdy inni dodają jeden po drugim bez spacji lub nawet między zwykłym tekstem. Ostatecznie od samego Instagrama wyszła wiadomość, że najlepiej dodawać od dziewięciu do jedenastu hashtagów. Czy to rzeczywiście miało dobry wpływ na zasięgi? Nie sądzę. Nadal najlepszym rozwiązaniem było dodawanie dużej ilości hashtagów.

jak sprawdzić kto przestał mnie obserwować na instagramie, algorytm instagram triki tik tok tiktok reels rolki

Post na Instagramie

Tym razem, mamy jasną i wyraźną informację od samego Instagrama. O tym ile dodawać hashtagów na Instagramie możemy się dowiedzieć z posta, którego IG dodało za pomocą konta @creators. Z owego posta można się dowiedzieć kilka innych ciekawych rzeczy, które sobie w tym wpisie przeanalizujemy.

Sam post składa się z czterech slajdów z zawartym na nich tekstem. Slajdy, te są tak na prawdę filmami ale do tego jeszcze wrócimy, bo to jest ciekawe.

Zatem, ile dodawać hashtagów na Instagramie?

Slajd pierwszy

Ile dodawać hashtagów na Instagramie?

Z którego nie dowiadujemy się zbyt wiele. Slajd powitalny z jasną informacją o czym będą kolejne slajdy. Myślę, że ten slajd skutecznie przyciągnął uwagę wielu osób. Ilość komentarzy po tym postem, w momencie pisanie tego artykułu dochodzi do niemal 2000 co niemal pięciokrotnie przebija regularną ilość komentarzy na koncie @creators. Dyskusja jest burzliwa i nic dziwnego. Informacje są mylące a nawet sprzeczne ze sobą. Wielu osobom, również nie podoba się, że Instagram umożliwia dodanie trzydziestu hashtagów ale jednocześnie sugeruje, że aplikacja utnie zasięg, jeśli się to zrobi. Co to za informacje, które wzbudziły tyle emocji? Przejdźmy, zatem do kolejnego slajdu.

Slajd drugi

Ile dodawać hashtagów na Instagramie?

Drugi slajd to już same konkrety. To jest, również slajd z którego dowiemy się jak według Instagrama określić najlepszą ilość hashtagów. Ten slajd ten, jak i kolejny jest podzielony „łapkami w górę” na osobne jednozdaniowe sekcje. Część z nich to od dawna znane przykazania każdego marketera ale przeanalizujmy je sobie po kolei.

? Używaj hashtagi nawiązujące do rodzaju Twojego kontentu.

Nie jest to nic nowego i ta rada jest powtarzana przez wiele osób od wielu lat.

? Sprawdź jakie hashtagi obserwują Twoi fani oraz jakie hashtagi używają.

Dobra rada, niestety trochę trudna w realizacji. Niestety, Instagram poleca sprawdzić jakie hashtagi obserwują obserwujący potwierdzając tym samym, że publikowane posty nie zawsze wyświetlą się wszystkim obserwującym.

? Używaj zarówno popularnych hashtagów, jak i niszowych aby dotrzeć do nowych odbiorców.

Tu, również prawda znana od dawna. Osoby przekonane o słuszności teori zakładającej dodawanie jak największej ilości hashtagów dają okejkę.

? Dodawaj unikalne hashtagi a nawet wymyślone przez siebie samego.

Wielu influencerów stosuje się do tej rady od dawna. Podążając za jednym hashtagiem można często trafić na posty jednej osoby. Takim tagien jest na przykład #odplanudoczynu pod którym można zobaczyć moje stare posty powiązane z rywalizacją sportową. Takie tagi są, również tworzone przy okazji przeróżnych internetowych akcji od tych lokalnych u mikro influencerów po takie, które miały wpływ na obyczajowość wśród gwiazd światowego kina.

? Dodawaj 3-5 hashtagów.

Tutaj mamy konkretną informację o tym ile dodawać hashtagów na Instagramie. Podaną jasno i wyraźnie. Ta, właśnie „łapka w górę” wywołała tyle zamieszania wśród użytkowników IG. Niestety, nie mamy więcej informacji dlaczego akurat tyle tagów najlepiej dodawać i czy ma to jakiś wpływ na algorytm i zasięgi.

Slajd trzeci

Ile dodawać hashtagów na Instagramie?

Slajd trzeci w przeciwieństwie do drugiego nakazuje rzeczy, który lepiej na IG nie robić. Tym razem „łapek” jest jedynie 3 i są to raczej rady, aniżeli zakazy. Przejdźmy, zatem do konkretnych informacji w tym slajdzie zawartych.

? Nie używaj hashtagów, które nie mają nic wspólnego z Twoim kontentem.

Jest to dosyć logiczny zakaz i spójny z pierwszą „łapką” ze slajdu drugiego. Wiele osób się z tym nie zgodzi bo każdy hashtag pozwala dotrzeć do kolejnej, nowej osoby. Nie wiadomo jak takie coś traktuje algorytm ale można zakładać, że w niektórych przypadkach może on uciąć zasięgi. Na końcu zdania mamy podany przykład takiego tagu, którego nie warto dodawać. Jest to typowy tag nie nawiązujący do niczego i myślę, że autorzy posta mieli na myśli takie, właśnie bezsensowne hashtagi.

? Nie nadużywaj nazbyt pospolitych i ogólnych hashtagów.

Jest to nieco powiązane z czwartą „łapką” slajdu drugiego. Rzeczywiście używanie zbyt wielu ogólnych hashtagów nie ma większego sensu. Biorąc pod uwagę, że od teraz tych hashtagów można dodawać jedynie 3-5 to wybór takich ogólnych ma jeszcze mniejszy sens.

? Nie dodawaj zbyt dużej ilości hashtagów. Dodanie 10-20 hashtagów nie zwiększy ekspozycji Twojego posta.

Tutaj poruszamy całą esencję problemu hashtagów. Wiele osób się z tym nie zgodzi bo uważa, że wykorzystanie wielu hashtagów się jak najbardziej opłaca. Niestety, nie podano informacji jaka jest prawda i nie wiemy do końca czy dodanie dziesięciu hashtagów utnie zasięg. Instagram jak zwykle nie podaje jasnych informacji tylko jakieś szczątkowe i nie do końca jasne.

Slajd czwarty

Ile dodawać hashtagów na Instagramie?

Ostatni slajd to dodatkowa informacja – rada. Według informacji zawartych na tym slajdzie najważniejszym elementem mającym wpływ na popularność posta jest sam post. Tak zwany kontent dobrej jakości jest najważniejszy. Kontent is king.

Dowiadujemy się, również, że jakość i rodzaj publikowanej treści ma większe znaczenie niż hashtag. Ludzie chętniej wchodzą w interakcję z twórcą, jeśli to co zobaczą jest ciekawe i przyciągnie ich uwagę. Instagram radzi aby traktować hashtagi jedynie jako dodatkowe narzędzie, które może nakierować ludzi na treść, która ich zainteresuje.

Co jeszcze można wywnioskować z tego posta?

Jak już nadmieniłem wcześniej slajdy to nie zwykłe zdjęcia. Opublikowane są one w formie filmów wideo! Na pierwszy rzut oka jest to bezsens bo po co robić film ze slajdu lub zdjęcia? Wprawiony marketer szybko znajdzie ukryty przekaz.

Zmienianie slajdu z tekstem na film sprawi, że czytający tekst ludzie przysłużą się do popularności posta. Osoby czytające przez długi czas dadzą znak algorytmowi, że post warto promować i zwiększyć jego ekspozycję. Jest to dosyć sprytny zabieg dający do myślenia instagramowym twórcom. Instagram tym samym potwierdza, że zdecydowanie stawia na treści wideo i nie zamierza się z tego wycofać.

algorytm instagram triki tik tok tiktok reels rolki

Czy warto sugerować się tymi wytycznymi?

Na pewno warto je wziąć po uwagę i spróbować je zastosować. Ciekawe jest to, że sam Instagram dzieli się takimi informacjami ze swoją społecznością i na pewno nie robi tego bez celu a już na pewno dla czyjegoś dobra. Jaki jest, zatem cel tego posta? Prawdopodobnie jest to kolejna próba upodobnienia się do Tik-Toka i walka o dłuższe użytkowanie Instagrama przez posiadaczy smartfonów. Nic tak nie zatrzymuje widza w aplikacji jak wideo. Wideo bije na głowę nawet gierki. Ludzie nie kierują się tak hashtagami jak kiedyś a na Tik-Toku wielu twórców nawet nie zawraca sobie nimi głowy. Duża ilość tagów może się kojarzyć młodym ludziom z jakąś archaiczną modą z poprzedniej epoki.

Kolejnym argumentem może być próba uporządkowania sytuacji z hashtagami. Rzeczywiście pod niektórymi postami widnieje hashtagowy chaos. Niestety, hashtagi z nami zostaną. Od kiedy Flickr wprowadził hashtagi w swoim serwisie powstało wiele innych platform wprowadzając to samo narzędzie. W międzyczasie gdy Flickr za hasztagi przeprószał, zdążyły się one solidnie zakotwiczyć w social mediach i już nigdy Internetu nie opuszczą.

To ile dodawać hashtagów na Instagramie?

Każdy musi zdecydować samemu. Wielu twórców nigdy sobie tym nie zawracało głowy nie narzekając, jednocześnie na brak sukcesów. Instagram nie potwierdził jednoznacznie czy ilosć tagów będzie miało wpływ na działanie algorytmu czy, też nie? Można zakładać, że są to jedynie rady udzielone instagramowym twórcom aby ich interakcje w obserwującymi miały bardziej poprawny charakter.

Jeśli chcecie sprawdzić czy nowa metoda dodawania hashtagów się sprawdza to zapraszam na swój Instagram bo zamierzam dodawać ich 3-5 jak bezimienny pracownik stojący za kontem @creators nakazał. Zachęcam, również do odwiedzenia Fejsa, Twitterka, a nawet na profil na starym Flickr, a jak?! Poznajcie serwis winien hashtagowego zamieszania.

Zobacz także:

VERO True Social
Kolejne zmiany na Instagramie doprowadziły do tego, że wielu fotografów straciło zapał publikacji i od aplikacji chciałoby się odsunąć. Nie
tapety na telefon
Udostępnij: