Rolki lub Reelsy – jak kto woli stały się główną formą prezentowania treści na Instagramie. Czy to się komuś podoba czy nie filmy zastępują zdjęcia i od tego nie ma już odwrotu. Coraz więcej twórców przemaga się i tworzy krótkie filmy, nawet ci najbardziej oporni. Wszelki lament odszedł w zapomnienie a przepowiednie rychłego upadku Instagrama się nie sprawdziły. Insta się zmienia, biznes się rozwija a użytkownicy próbują rozgryźć co przysporzy im największego i najszybszego rozgłosu. Instagram pompuje teraz rolki, więc przynajmniej to jest jasne ale co zrobić, żeby dobierały one do jak największej ilości osób? Przede wszystkim poprawić ich jakość. To zdecydowanie dobry punkt wyjścia aby poprawić jakość Instagram Reels.
W tym wpisie przedstawię Wam trzy metody dzięki którym jakość waszych filmów będzie dużo lepsza.
?High quality uploads
Pierwsza łapka w góre to absolutna podstawa i jednocześnie najłatwiejszy punkt do zrealizowania. Za pomocą dwóch dotknięć jakość filmów będzie dużo lepsza. Czy wiedzieliście, że rolki na Instagramie przy podstawowych ustawieniach ładuję się z gorszej jakości? Tak, jest taka opcja. Nie wiem po co IG dało taką funkcjonalność a już na pewno nie wiem czemu od początku jest ona wyłączona. Funkcja High quality uploads to funkcja, która trzeba sobie samemu uruchomić. Nie wiem czy ma ona na celu oszczędność danych czy coś innego ale bez jej uruchomienia ładowane filmy wyglądają jak z Nokii 3310.
W każdym razie trzeba ją odpalić natychmiast. Jak to zrobić?
Zadanie jest proste, mianowicie przy kolejnym tworzeniu rolki należy wejść w Advanced settings an dole panelu ustawień filmu. Następnie uruchomić opcję High quality uploads. Całe szczęście tę opcję trzeba kliknąć tylko jeden raz co oznacza, że przy tworzeniu następnych rolek możemy o niej zapomnieć i cieszyć się lepszą jakością naszych, publikowanych filmów.
?Nie dodawaj naklejek, gifów, filtrów i innych pierdół do swoich Instagram Reels!
To jest prawda znana od lat i powtarzam ją każdemu, kto dodaje filmy na IG. Przy okazji stroysów widać to doskonale jak naklejka albo zabawna animacja miażdży jakość filmu. Wiele osób dziwi się dlaczego Instagram tak obniżył jakość ich filmiku w relacji. Instagram obniży jakość bo tak działa ale głównie dlatego, że na filmie została położona animacja. To samo tyczy się rolek, bo narzędzie jest właściwie takie same. Po wybraniu klipu lub kilku mamy szereg możliwość upiększenia naszego filmu. Możemy dodać tekst. Dodać animację. Możemy, również nałożyć filtr albo dodać pasującą do filmu muzykę. Co do tekstów i zwykłych emotikon nie można się przyczepić to pozostałe dodatki mają wpływ na jakość filmu. Zwykła naklejka czy animacja sprawia, że film traci rozdzielczość, kolory i staje się nieatrakcyjny. Nie wiem, dlaczego IG tego nie ogarnął przez tyle lat ale nic pod tym względem się nie zmienia.
Zatem, nie dodawaj naklejek, animacji oraz nie nakładaj filtrów.
?Powierz algorytmom Instagrama najmniej jak się da
Instagram był zawsze aplikacją, która zarzynała jakość zdjęć. “Instagram” i “jakość” to zdecydowanie nie są słowa, które idą ze sobą w parze. Od dawna wiadomo jakiej rozdzielczości są wyświetlane zdjęcia na Instagramie od dawna wiadomo jak sobie takie zdjęcia przygotować. Fotografowie i agencje przygotowują zdjęcia w zewnętrznym programie i eksportują je tak aby Instagram dokonywał jak najmniejszej kompresji i przeskalowania. Z filmami jest tak samo. I tu czas poruszyć trzeci i najtrudniejszy do zastosowania punkt w tym zestawieniu.
Chodzi o to, żeby jak najmniej przygotowywać w Instagramie. Gdy dodasz klip, potem kolejny i kolejny. Zrobi się całkiem konkretny montaż z kilkudziesięciu klipów ta drobna aplikacja tego nie ogarnie co ma negatywny wpływ na jakość filmu. Ciężko mi znaleźć wytłumaczenie bo sam Instagram nie zdradził narzędzi, które działają w samej funkcjonalności Instagram Reels ale widzę, że im bardziej skomplikowana rolka tym bardziej jakość spada. Niestety, aby uniknąć obniżenia jakości film należy przygotować w osobnej aplikacji lub programie do wideo i gotowy film opublikować na Instagramie.
Nie każdy ma taką możliwość niestety ale jest to jedyne i słuszne wyjście. Należycie przygotowany film w odpowiednim programie do montażu pozwala na satysfakcjonujące przygotowanie sekwencji wideo i nadal cieszyć się jakością. Rolki na Instagramie wyświetlane są w rozdzielczości 1080×1920 i w takiej rozdzielczości powinien być wyeksportowany film. Nastawy jakie polecam przy eksporcie to MP4, 1080×1920, 30fps i około 16000 kb per second. Szkoły są różne, Wasze odczucia mogą być różne ale te ustawienia powinny być bazą dla dalszych prób szukania najlepszej jakości i chyba są najbardziej zbliżone do tego co oferuje widzom Instagram.
Na koniec sprawdźcie pozostałe wpisy na temat Instagrama bo zrobiła się już całkiem spora kolekcja poradników. Wszystkie wpisy możecie znaleźć pod tagiem #instagram. Zapraszam, również na swojego Insta gdzie staram się powyższe metody stosować.
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.